tisdag 3 januari 2012

Vad ska man äga?

Frågan är vad som är bäst att äga under året? Aktier, råvaror, fastigheter eller ngt annat?

Detta är en helt omöjlig fråga att svara på. Hade jag svaret så hade jag varit rik.

Jag tror att det kommer vara svag utveckling på aktiemarknaden så länge som eurokrisen pågår så jag hoppas vi får se en lösning där snart. Råvaror... Det finns alltid ett stort behov utav råvaror men frågan är om inte vissa råvaror är lite väl dyra just nu? Tex guldet?

Fastigheter brukar alltid vara lönsamt att äga iaf om man äger en fysisk fastighet. Detta kräver dock mycket kapital...vilket jag saknar. Så därför får jag isf satsa på fastighetsaktier om jag tror på denna bransch. Men nuvarande räntenivå borde det iaf vara lönsamt. Men frågan är vilket av börsen fastighetsbolag man ska välja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar